حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
سرخط خبرها

وزیر نفت: مشکلی در توزیع گاز LPG در کشور وجود ندارد| به ساخت پالایشگاه‌های فراسرزمینی ورود کردیم+ فیلم

  • کد خبر: ۱۷۰۴۳۵
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
وزیر نفت: مشکلی در توزیع گاز LPG در کشور وجود ندارد| به ساخت پالایشگاه‌های فراسرزمینی ورود کردیم+ فیلم
 وزیر نفت گفت: در حوزه وزارت نفت در بخش‌های بالادستی و پایین دستی قرارداد‌های خوبی را در سفر به سه کشور ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه امضا کردیم.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در رابطه با دستاورد‌های سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین اظهار داشت: هفته گذشته رئیس‌جمهور سفری فشرده به چند کشور آمریکای لاتین داشت که در حوزه وزارت نفت در بخش‌های بالادستی و پایین دستی قرارداد‌های خوبی به امضا رسید.

وزیر نفت با بیان اینکه از شروع دولت، کار و فعالیت‌ها را با کشور‌های آمریکای لاتین آغاز کردیم و صادرات نفت خام و میعانات گازی و ساخت پالایشگاه‌های فراسرزمینی را در پیش گرفتیم که دستاورد‌های خوبی داشت،  تاکید کرد: بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه، کالا و ادوات در حوزه صنعت نفت و گاز در این دولت توسط سازندگان توانمند به پالایشگاه‌های ونزوئلا ارسال شد.

اوجی تصریح کرد: ونزوئلا دارنده ذخایر نفتی قابل استحصال است و بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه ظرفیت پالایشگاهی دارد و به لحاظ تحریم‌های ظالمانه بخش اعظمی از تولید و ظرفیت پالایشی آن‌ها روی زمین مانده بود که با ورود وزارت نفت بخشی از این ظرفیت‌ها احیا شد و توسط نیرو‌های متخصص و سازندگان و پیمانکاران قدر، از این ظرفیت‌ها استفاده شد.

پول صادرات نفت ایران به آمریکای لاتین چگونه برمی‌گردد؟

وزیر نفت خاطر نشان کرد: شاید برخی بگویند کشوری مانند ونزوئلا با تورم بالا چگونه بخواهد پرداخت‌های مالی خود را انجام بدهد هیچ‌گونه پرداخت مالی بین ایران و ونزوئلا وجود ندارد و تمامی قرارداد‌ها با تهاتر محموله‌ها انجام‌می‌گیرد. بخش اعظمی از صادرات به ونزوئلا تسویه حساب شده است و سازندگان قَدَر داخلی نیز پشتیبانی شوند.

اوجی گفت: در این سفر قرارداد‌های خوبی در حوزه پتروشیمی منعقد شد. ۱۲ میلیون تن ظرفیت پتروشیمی نصب در ونزوئلا وجود دارد که به دلیل تحریم‌ها فقط ۲ میلیون تن آن فعال است. با صدور خدمات فنی مهندسی این پتروشیمی‌ها فعال خواهند شد.

وی مشارکت در تولید را از دیگر رویکرد‌های ایران در همکاری نفتی با ونزوئلا عنوان کرد و گفت: در بحث توسعه میادین هم شرایط خوبی پیش رو داریم. در کوبا هم تهاتر نفت با دارو و واکسن‌ها و تجهیزات پزشکی مورد نظر وزارت بهداشت دنبال شد و توافقی هم برای احیای ظرفیت پالایشی آن‌ها صورت گرفت.

وزیر نفت استفاده از ظرفیت‌های پالایشگاهی فراسرزمینی را یکی از رویکرد‌های جدی دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: این کار هم صادرات نفت و میعانات گازی را افزایش می‌دهد، هم صدور خدمات فنی و مهندیسی را ارتقا می‌دهد و هم سازندگان داخلی را برای صادرات تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و گاز فعال می‌کند. همچنین قرارداد‌های خوبی را برای شرکت‌های دانش بنیان بخصوص در حوزه نفت و گاز و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز داشتیم و وزارت نفت راه را برای فعالیت‌های برون سرزمینی بخش خصوصی باز کرده است.

اوجی در بخش دیگری از سخنانش درباره تامین گاز ال پی جی، با یادآوری اینکه در سال گذشته شاهد رشد ۲۰ تا ۲۵ درصدی در توزیع این گاز بودیم، اظهار داشت: هیچ مشکلی در توزیع گاز ال پی چی وجود ندارد و متقاضیان آن با ثبت نام در سامانه‌ای که در شرکت پالایش و پخش تدارک دیده شده است، سهمیه خود را دریافت می‌کنند.

وی درباره کارت سوخت خودرو‌های شخصی گفت: ما از شهریور سال گذشته سهمیه آزاد ۲۵۰ لیتر در ماه را به ۱۵۰ لیتر  کاهش دادیم و صاحبان خودرو می‌توانند از کارت سوخت خود و کارت سوخت جایگاه‌ها استفاده کنند.

وزیر نفت تاکید کرد: در هیچکدام از جایگاه‌های سوخت، کارت سوخت جایگاه داران جمع‌آوری یا قطع نشده بلکه تعدادشان کاهش یافته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->